dan före dan före dopparedan

I övermorgon är det jul, och jag har ingen julkänsla alls. Är vitt å fint ute, jag har varit på både julskyltning och julmarknad, griljerat skinka, ätit pepparkakor, pyntat och lyssnat på julmusik men julstämningen vill inte infinna sig. Alls! Vad är det då som saknas? 
Junior är ju för liten än, men jag hoppas att hans ögon i framtiden kommer att tindra av förväntan och att vi tillsammans kommer att räkna ner dagarna innan tomten kommer. Att vi kommer att pyssla tillsammans och skriva önskelistor till tomten. Ställa hemmagjorda tomtar i varenda vrå av huset, ställa ut gröt åt tomten på brokvisten och titta mot himlen efter renarna! Jesus å änglar i all ära, men för mig handlar julen om barnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0