Skitmaskin!

Att våran tvättmaskin inte kommer att hålla i all evighet har jag ju vetat. Den är från när huset byggdes, dvs -91 och alltså inte alldeles purung längre. Den har tvättat bra, men ibland haft lite problem med tömningen. Lite har det väl varit mitt fel med, som slarvat med att rengöra nålfällan. Första gången jag rengjorde den efter att huset blivit vårat var först när det var tvärtätt i den, vilket visade sig genom att maskinen fick ur sig alldeles för lite vatten "den naturliga vägen", och istället svämmade över. Maskinen var överfull och det vatten som pumpades i rann ut genom tvättmedelsfacket! Blev lättare panik här hemma när det upptäcktes, men efter en storstädning av maskinen har den alltså fungerat åtminstone hyfsat. Tills nu. Nålfällan rengjorde jag tidigare idag, men den maskin jag körde nu fick jag köra en extra centrifugering på för att tvätten inte skulle drypa av vatten. Blev bättre, men inte bra. Dessutom såg jag att tvätten var full av tvättmedelsfläckar när jag skulle hänga den med, så det blev till att packa in den i maskinen igen och köra extra sköljningar. Antar jag kommer få köra en extra centrifugering igen när det är klart...
Fan, ny tvättmaskin känns inte riktigt som om det passar in i vår ekonomi. Jag måste ju byta ruta på bilen också den här månaden! Sen är det väl nu i slutet på februari man brukar få sådär extramycket räkningar!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0