Tonåring igen

Satt och kikade runt på you tube och hittade lite musikvideos med Type O Negative, och vips var jag tillbaka i mittersta tonåren. Kommer så väl ihåg albumet Bloody Kisses som inleds med låten Christian Woman. Det fick jag när jag avslutade min praktik på Förlorade Favoriter, en underbar liten musikaffär som tyvärr ej längre finns kvar. Han som drev den hade den som "extraknäck" och jobbade även på sjukhuset som sjuksköterska, om jag inte minns alldeles galet. Som sagt fick jag en skiva när jag praoat klart där, och valet föll på denna. Jag kommer ihåg att jag och Pernilla satt på hennes rum och lyssnade på den om och om igen. Peter Steele har ju en sån fantastisk röst!!




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åhh vad jag älskar Type O Negative underbar grupp, och som du säger... rösten! Helt makalös!



Och en grupp som väcker underbara minnen till liv!

Usch vad jag blir nostalgisk^^,



Önskar man kunde spola tillbaka tiden ibland, och bli "ung på nytt" ;-)

2009-02-18 @ 09:35:30
URL: http://nonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0