Sundsvall

Igår var jag till Sundsvall. Tanken var att jag skulle köpa mig ett par bra skor att gå i, för jag går ju en del och tror att det  skulle vara bra ha nåt vettigt på fötterna. Är ju vårruset och jag skulle verkligen ha behövt nåt annat än de platta skor med tunna sulor jag har, särskilt som min fot inte riktigt är som den ska. Sabbade ju den i lördags när jag var här hos mamma. Är en katt i grannskapet som inte är riktigt klok. Den har hopat på mamma på gånger och bitit henne, ganska så rejält också, å så attackerade den en kasse hon bar en gång. Den är helt orädd och går helt fräckt bara in genom kattluckan och förser sig med mat ur säcken när den känner för det, så nu funkar det ju inte att ha kattluckan öppen för våra katter ens.. Jag skulle iaf försöka jaga bort den när den var vid bron här, tog tag om piasavan och skyndade mig ner för trappen. Missade sista steget och HELVE** vad ont det gjorde i foten. Trodde inte jag skulle kunna stå på den alls, för det blixtrade av smärta både ut i tårna och upp mot vaden. Fast när det första lagt sig kunde jag faktiskt stå på den, tom. gå utan problem efter bara en liten, liten stund, så jag trodde det var en nerv som gjort att det gjorde så ont..
Men är lite svullen vid fotknölen och gör rätt ont emellanåt fortfarande..

Ringde Linda igår innan jag åkte ner till stan, så vi möttes upp och åt glass och kikade i affärer tillsammans. Mycket trevligare med sällskap, dock blir väl inte shopppingen så effektiv när man ha 3 barn med sig. Ägnades rätt mycket tid åt annat, bla. drakspaning. De är ju överallt de där drakarna, både på backen och fasader. Men är absolut värt den tid det tar! Jag hade en jättetrevlig dag igår!
Fick sällskap på Max med... Synd bara tiden ska gå så förbannat fort när man har trevligt!! Klockan var strax efter 9 innan vi var hemma igen. Utan skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0