Mat och mera mat!

Mera promenad idag... Helt underbart väder! Var 2 minus på förmiddagen, men sen stod det +7 på termometern. Solen värmer ju fint! Synd väskan inte var packad med varm choklad och limpmacka..

Nu ikväll har mamma varit här och pysslat om Junior medans jag har lagat mat. Var ju extrapris på karré, som jag köpte massor av när jag var på Ica Maxi senast.Börjar närma sig sista förbrukningsdag, så idag gjorde jag ett ryck och lagade till och stoppade i frysen. Är ju så mycket lättare att ta fram färdig mat ur frysen än en klump som tar ett dygn att tina och sen ska tillagas. Plommonspäckad karré blev det bla, å en karré med plommon och ingefär. Men tror den med äpple och aprikos blev godast faktiskt. Mycket mat blev det! Bra att ha klart och bara koka nån potatis när lusten att laga mat inte vill infinna sig. Och det vill den ju aldrig! Fyy vad tråkigt det är det där med vardagsmatlagning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0