Gubbar

Tydligen har jag en trogen skara läsare som är in hit regelbundet, trots att uppdateringen är katastrofal! Skulle vara intressant att veta vilka ni är! Några av er vet jag ju vilka ni är, men ni andra, vilka är ni tro?

Den här veckan är det Ville-vecka, vilket innebär massor av mys och skratt. Ville har börjat prata en hel del. Mest hela tiden surrar han faktiskt! han berättar saker för mig, frågar saker som jag inte alltid kan svara på, och ibland är han lite väl framfusig. Som i igår... då gick han glatt fram till en man och sa: Hej Gubbe!
Det kändes inte helt bekvämt för min del, men Ville räddade det snyggt genom att charma "gubben" och surra lite mer med honom.
Jag har funderat på det där någon gång tidigare när han sagt gubbe om män (dock har han aldrig sagt det sådär rakt till någon, utan det har varit bara jag som hört då), för jag tycker jag har försökt att undvika kalla folk för gubbe, tant osv.. Men har kommit fram till att jag visst säger gubbe, och det ganska ofta faktiskt. Fast då är det inte om/till människor, utan om plastfigurer och leksaker. För det är ju Gubben som kör Villes fina grusbil, och det är en gubbe på tröjan osv..
Det gäller att tänka sig för för att det inte ska bli tokigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0