Tappad mobil

Igår när jag kom hem efter jobb och afterwork tog jag min telefon från bilen, stoppade den i fickan, lade småplocket från konsum i kassen jag hade i baksätet, låste bilen och gick upp till lägenheten. Efter inte mer än kanske 5 minuter började jag sakna min telefon, så jag gick ut för att se om den låg på backen... men icke! Jag har bilen parkerad precis vid porten, så det handlar inte om mycket mer än en sträcka på 2 meter som telefonen kan ha varit på om den trillar ur fickan, vilket den måste ha gjort. Det finns som inga andra möjligheter!
Ingen telefon alltså! Däremot hade det till kommit ett par fotspår i den nyfallna snön. Ett par fotspår + fotspår och tassavtryck...
Någon måste alltså under den korta tiden jag var i lägenheten hunnit passera, se telefonen och ta den istället för att komma upp med den. kan inte vara så svårt räkna ut vem som äger den om den ligger mellan bilen och porten, men vill man inte så vill man inte...
Bad mamma via msn att ringa på den, vilket hon gjorde. Först gick det nån signal, sen upptaget. direkt efter tekniskt fel, och sen dess har det varit mobilsvar. Så nån har den ju!! Annars skulle det inte blivit upptaget, och den borde även fortsatt vara på.

SSjuuuukt irriterande!!! Förmodligen vet upphittaren mycket väl vem jag är, och det är nästan det som retar mig mest!! Om jag bott i en storstad hade det varit annat, men vet man vem som äger kan man väl för fan lämna tillbaka!!??
Telefonen i sig skiter jag i! Den kan upphittaren få som hittelön, men kortet skulle jag gärna vilja ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0