feber- och pannkaks-frossa

Nu har det gått ett tag sen sist igen... försökte komma in och skriva häromdan, men det krånglade bara, så blev inget då. Får ta igen det nu istället!

Jag var och hämtade goset i fredags.. kom hem och kände han var lite varm. Typiskt! Men busade lite innan läggdags iaf.. övriga planer fick ändras. Vid 2-tiden vaknade han, men somnade fort om igen. Det gjorde dock inte jag.. Fast eftersom han vaknade igen efter en timme gjorde det väl inte så mycket. Kinkig och brännhet var han då! Värmde lite välling och plockade fram temometern. 39.8 visade den då...
Sen blev vi vakna i flera timmar, så igår var en vissen dag för oss båda, trots att febern inte visade sig något mer.

Idag har vi varit till Stina & Sixten. Pannkaka bjöds det på där! Med grädde och sylt... var supergott, så vi mumsade i oss massor!

Imorgon bär det av mot sjukhuset igen. Var ju dit i måndags med och fick vaccination mot svininfluensan. Mycket irriterande sjukhusbesök var det! Dels så tycker jag det var alldeles försent att få sprutan först nu. Känns som att den skulle ha tagits för 2 månader sen om den skulle ha tagits, men jaja... nu är det gjort.
Anledningen att vi fick åka på sjukhuset för att vaccinera är att Ville har astma och eksem, så han skulle vara där utifall han fick någan reaktion på vaccinet, och ett pricktest skulle göras.
Vi fick gå in i ett rum där en sköterska började rita på armen var hon skulle pricka, men medans vi pratade kom hon fram till att eftersom han åt pannkaka och sockerkaka så tänkte hon inte göra något test.

I tisdags, dagen efter sjukhusbesöket ringer det nån om undrar om jag är Vilhelms mamma, och när jag säger ja berättar hon att vi är välkomna på sjukhuet och göra pricktest, som vi stått i kö för, på måndag.
GAAAH!! Hade väl varit smidigt att göra det när vi var där! Läkaren vi hade när vi låg inne sist sa tom att vi skulle avvakta lite med det, och ta det någon gång när vi skulle ner och göra något annat, eftersom det är en bit att åka (16mil)... Försvinner ju dessutom en tusing från lönekontot för varje dag jag är borta från jobbet med..

Tur att jag har det så gott ställt så det inte gör något! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0