Midsommarhelgen

Den här helgen har det varit fullt upp!
Torsdag var kortdag på jobbet, så jag hämtade upp Ville och cyklade ner på torget och åt glass, sen var vi hemma en stund, mumsade i oss middag och gick bort och lekte med en av Villes kompisar.. Men min lilla stackare blev alldeles prickig! Har inte sett förut han blivit så av gräset, men kan ju vara så att han är allergisk mot samma som mig. Jag klarar ju gräset bra fram till midsommar, men därefter får jag känningar av något som börjar blomma då.

I fredags hade jag tänkt att vi skulle åka och dansa runt midsommarstången, men Ville somnade på vägen dit, så det blev inget av med det. På eftermiddagen åkte vi på bröllop. Ett mycket vackert bröllop i trädgården. Vädret var såntdär typiskt midsommarväder. Dock hann dom bli man och hustru innan regnet började vräka ner. Blixtrade och mullrade rätt bra en stund, sen kom solen för en kort stund innan det var dags för mer regnande.. Vi satt dock under tak  som tur var!

I lördags åkte vi och hälsade på Villes farmor och farfar. Ville var ute med farmor och kikade i lekstugan där dom hittade såpbubblor som dom blåste. Farmor började, sen ville Ville också blåsa. Första försöket stoppade han bubblepinnen i munnen, men på andra försöket fick han till det och blåste bubblor själv. Det förvånade mig! Nog för att jag vet han är en duktig liten kille, men att komma hur man gör så fort var mycket duktigt!
Sen var vi ner till Ljunga och grillade och hade skoj med en kompis och son. Fanns både cyklar och traktorer att låna, en skoter att sitta och brumma på och en väldig massa annat skoj, så det var full fart på Villen!
När Ville somnat för kvällen kom mamma och var här med honom så jag kunde åka ner på Viskansparken. Massor av folk där, så det var riktigt skoj! Men blev rätt sent innan alla var hemskjutsade.. Tur det är sommar och ljust så man inte behöver sova så mycket, för imorse var Ville på lekhumör tidigt. klockan var bara strax efter 8 när vi cyklade ut på en lite tur och härjade runt i lekparken.
Lite soffmys hann vi med också mellan lekparken och middagsluren. Sen var det bara att på med rena kläder och åka till Stöde på 70-årskalas. Där var en hel del folk, och en väldans massa god mat!
Så den här helgen kan sammanfattas som en helg med massor av god mat, trevligt sällskap och jävligt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0