En dag på byn

Idag har vi hunnit med mycket, fast vi har inte gjort nå´t vettigt alls...  Fick sms av Bea på förmiddan, hon var kaffesugen, så vi möttes upp på cafét och tog en fika. Bea köpte  en ciabatta som såg suuupergod ut! Själv mumsade jag i mig en krämbule... Sen tog vi oss en promenad runt byn. Trots att det var 20 minus i morse, å 25 nu så var det jätteskönt på dan! Solen värmde upp luften bra, och det var bra för humöret att vara ute i solskenet! Tror inte det var mer än 10 grader när vi var ute, och Junior sov gott där han låg nerbäddad i vagnen. När Bea hoppade in i bilen för att åka gick jag in på sportaffären en sväng. Hittade ett par jättesnygga täckbyxor som jag skulle vilja ha. Vore ju skönt att kunna gå ut utan att frysa benen av sig, men 1500 spänn för ett par byxor funkar inte när man lever på föräldrapennig...
Sen när vi ändå var i krokarna gick vi upp till Jennifer å hälsade på, och jag fick mig ytterligare en kopp kaffe. Hundarna fick finna sig i att ligga instängda i varsina rum medans vi var där, eftersom de inte är vana vid barn. Tror inte de tyckte det var särskilt roligt... Men jag och Junior hade mycket att titta på där ändå... 2 akvarium med många fiskar, och sen  kom katten en sväng också.
När vi kom ut därifrån kom Bea precis och åkte förbi, så hon svängde in och vi surrade lite. Bestämde oss för att dricka mer kaffe, men hemma hos oss den här gången. Strax efter jag kommit hem kom Peter också, han hade jobbat färdigt för dagen, sen kom Bea alldeles efter. Hon hade med sig sin gosiga hund som tyckte att Junior var intressant. Junior fick sig några rejäla slick, vilket nog kändes lite otäckt, men resulterade i ett smile! Sen provade Junior att stoppa handen i hundens mun. Det funkade ju också. Blev en ordentlig fingertvätt!
Eftersom Peter har skruvning och tänkte tillbringa kvällen i garagetbestämde jag och Bea oss för att åka lite bil, så det är i bilen vi tillbringat den senare delen av kvällen. Bara åkt runt å poppat musik å haft det bra. Fan vad jag gillar att åka bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0