Övermod

Igår kände jag mig piggare å piggare under dagen. Jätteglad för att förkylningen vände så fort! På kvällskvisten gjorde jag och Junior ett besök hos hans farmor som var här i Ånge, vi fikade gott och Junior bkev sådär ompysslad som han alltid blir av farmor. Vid 21 tiden åkte vi hemåt för att lägga oss å sova. Junior somnade som vanligt som en stock redan i bilen.. vaknade faktiskt inte ens när jag bökade honom ur overallen! Peter som varit på garaget en sväng efter jobbet kom hem vid 23 ungefär, och vi myste ner oss i sängen med mackor och oboy. Då kom det över mig! Jag blev yr å matt.. magen började göra ont och jag blev alldeles huttrig, och halsen gjorde det svårt att svälja. Sen tillbringades natten mestadels vaken pga magsmärtor och kallsvettningar. Jag looovar det var minusgrader under mitt täcke, trots en normal rumstemperatur! Fan vad jag frös! Stackars Peter blev uppjagad vid halv 3 för att hämta en filt och hålla om mig. Han är ju bara så go´med sin varma kropp, han är som ett element! Vid halv 7 imorse när Peter åkte på jobbet mådde jag fortfarande kass... Gick någon timme till å sen har jag spytt...å spytt..
Fy faaan säger jag bara! Det finns många sätt att fira sin födelsedag, men att göra det med förkylning och magsjuka måste definitivt räknas till ett av de sämre alternativen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0