Äntligen värme

Häromdan small det i kåken... trodde det var såna köldknäppar som kan bli, men trots det passerade tanken i mitt huvud, tänk om det är rören som frysit sönder.
Imorse när jag vaknade var det kallt! Jag kände på elementen, men inte en tillstymmelse till värme var det på dem på den norra sidan av kåken. De på den södra däremot var varma... hmm... skumt! Var ner i källaren och tittade om jag såg något vatten, men det gjorde jag inte... gick upp igen och ringde vaktmästaren innan jag åkte mot jobbet.
Tydligen så var det rör som frysit sönder, var en rätt så rejäl vattenläcka, men i ett förråd som jag inte kommer åt att titta i, så både vaktmästare och rörmokare har haft jobb hela dagen. Strax efter att jag kommit hem var rörmokaren hit och luftade elementen, och sen kom ljuvlig värme! Underbart när det varit så kallt här. Har ingen termometer, så jag vet inte hur illa det varit här hos mig, men hos grannen ovanpå var det 12 grader...

Det här var vad som mötte mig när jag kom hem, å då hade ändå värmen börjat komma igång igen




Nu blir det en kväll på soffan med gosig filt, ett glas rött och tända ljus





Kommentarer
Postat av: Maria

Oj oj låter inte något vidare det.. :/ Synd du inte kunde komma ikväll, men hoppad det är varmare imorgon så vi kan ta en promenad tillsammans. :)

2010-01-08 @ 22:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0